مقالات و مطالب علمی

مقالات و مطالب روز دنیا در زمینه شبکه و طراحی سایت

مقالات و مطالب علمی

مقالات و مطالب روز دنیا در زمینه شبکه و طراحی سایت

افزایش بهره وری سازمان با این چند فاکتور( آپدیت اردیبهشت 1400)

امروزه سازمان ها و کسب و کارهای بسیاری بهینگی را هدف اولیه خود قراردارند. بسیاری از مدیران سازمان ها و کسب وکارها براین باورندکه بهینگی در گرو سازمانی منسجم و بهم پیوسته است. شبکه های کامیپیوتری بستری الزامی و ضروری برای سازمانی منسجم و بهم پیوسته است که بهینگی و بهره وری برون آن معنی ندارد. 

اما برای اینکه یک سازمان منسجم و بهم پیوسته کارکند باید شبکه کامیپوتری درجه یک و عالی داشته باشد که عملکرد خوب و مثبت شبکه کامپیوتری به پشتیبانی شبکه آن بستگی دارد. 


در سازمان شما فرآیندهای کاری چگونه انجام می شود. آیا فرآیندهای شما همیشه بهینه انجام می شود؟ آیا بهره وری در مجموعه شما بالا است؟ کیفیت کارها به چه شکلی انجام میشود؟ در بسیاری از سازمان ها کیفیت فرآیندها به شکل درستی انجام نمی شود و بهره وری سازمان ها معمولا پایین می آید. اما واقعا راهکار چیست؟ چگونه می توانیم بهره وری سازمان را افزایش دهید؟


خوب شما فکر کنید سازمانی دارید که همه سیستم های شما مبتنی بر کامپیوتر است. شما فکر کنید همه این کامپیوترها جدا از هم کار کنند آیا فرآیندهای سازمان شما درست انجام می شود؟ باید بگویم قطعا خیر. شما تصور کنید که کامپیوتر شما به صورت مجزا کار می کند و منابع سخت افزاری و نرم افزاری به اشتراک گذاشته نشده باشد آیا دیگر پیشرفتی در کار است؟ آیا دیگر شما می توانید فرآیندهای کاری سازمان خود را به درستی انجام دهید؟ خیر


اگر شما می خواهید سازمان شما بهره وری بالایی داشته باشد باید حتما از یک شبکه کامپیوتری استفاده کنید. چرا باید؟ چون برای انجام درست فرآیندهای کاری نیازمند راه اندازی شبکه هستید. به طور خلاصه به مجموعه دو یا چند کامپیوتر که بهم متصل می شوند تا بتوانند از منابع نرم افزاری و سخت افزاری مشترک استفاده کنند شبکه گفته می شود. شبکه ها به سازمان شما و کارمندان شما کمک می کنند تا بهتر و راحت تر کار کنند به همین دلیل اگر شما شبکه را در سازمان خود پیاده سازی کنید قطعا بهروی سازمان شما نیز افزایش پیدا می کند.

اما ممکن است سوال در ذهن شما این باشد که مزایای راه اندازی شبکه در بهره وری سازمان چیست؟


اشتراک گذاری اطلاعات و منابع نرم افزاری

هر روز کارمندان شما فرآیند های مختلفی را در سازمان انجام می دهند که نتایج مختلفی را دارد این نتایج معمولا به صورت یک سری اطلاعات و داده است. شما باید این نتایج را روزانه شیر کنید. آیا به نظر شما بدون داشتن شبکه امکان پذیر است؟


 هدف اصلی و مهم ترین مزیت شبکه های کامپیوتری اشتراک گذاری اطلاعات و  امکانات نرم افزاری است . در یک شبکه کامپیوتری ، افراد می توانند خیلی راحت فایل ها ، پوشه ها و حتی نرم افزار ها شون رو به اشتراک بگذارند . درست یادمه سال های خیلی قبل ( حدود 20 سال پیش ) به خاطردارم اگر سازمانی می خواست برای نمایندگی خودش یک سری اطلاعات را بفرستد باید حتما آن ها را پست می کرد اما الان می تواند به لطف شبکه کامپیوتری فقط با چند کلیک ساده این داده ها را ارسال کنند.


اشتراک گذاری منابع سخت افزاری

اما یکی دیگر از مزیت هایی که باعث می شود شبکه ها بهره وری سازمان شما را بالا ببرند این است که اعضای یک شبکه کامپیوتری می توانند حتی منابع سخت افزاری رو هم به طور مشترک استفاده کنند . یک مثال خیلی ساده که بخواهیم در این جا بزنیم استفاده از پرینت ها در سازمان ها است. آیا در یک سازمان همه کنار میزشان یک پرینتر مجزا دارند؟ خیر آن ها همگی از یک پرینتر استفاده می کنند. یعنی هر کسی که در آن شبکه باشد می تواند برای پرینتر فایلی رو ارسال کند تا چاپ بگیرد . اشتراک گذاری منابع سخت افزاری و لوازم جانبی کامپیوتر ، هزینه های یک مجموعه رو به طور چشمگیری کاهش می دهد و در این جا است که تازه شما می فهمید که با همین یک مزیت می توانید چقدر هزینه های سازمان را کم کنید.


صرفه جویی در زمان :

یکی از گزینه هایی که می تواند باعث بهره وری سازمان شما شود این است که فرآیند های کاری شما در کمترین زمان انجام ممکن و با بهترین کیفیت انجام شود. در این صورت شما به موقع می توانید تمامی کارهای سازمان خود را پیش ببرید. پس صرفه جویی در زمان برای بالا بردن بهره وری سازمان بسیار حائز اهمیت است.


تا قبل از اینکه اینترنت به وجود بیاید ، خیلی از مرسولات نرم افزاری هم به صورت فیزیکی ارسال میشد . برای مثال میتوان  گفت عکس یک نوع ماهیت نرم افزاری است . یعنی ممکن است که از یک عکس  در قالب یک فایل در کامیپوتر ، تبلت و موبایل استفاده کرد . بنابراین نیازی نیست حتما روی کاغذ چاپ شده و به صورت فیزیکی ارسال شود. شبکه کامپیوتری تمام محتوا و مدیا هایی که ماهیت نرم افزاری دارند ( مثل نامه ، عکس ، صوت ، ویدیو و ) را از طریق شبکه ارسال میکند . این مسئله از دو جهت میتواند موجب صرفه جویی در زمان شود . اول اینکه خود شبکه های کامپیوتری بر اساس سیگنال کار میکنند .  بنابراین بسته مورد نظر خیلی زود به مقصد میرسد و از طرفی دیگر ترافیک اداره پست تا حد بسیار چشمگیری کاهش پیدا میکند و نهایتا باعث میشود تا ارسال مرسولات فیزیکی ( مثل لباس ) خیلی سریع تر انجام شود


کاهش هزینه ها :

یکی از موضوعاتی که باعث می شود سازمان رشد کند و بهره وری سازمان افزایش پیدا کند کاهش هزینه است. اگر یک سازمان هزینه های خود را تا جایی که می تواند کاهش دهد، می تواند سود بیشتری را نصیب خود کند به همین دلیل این فاکتور می تواند در افزایش بهره وری سازمان نقش بسیار زیادی داشته باشد. خوب شاید بپرسید الان راه اندازی شبکه چگونه باعث کاهش هزینه می شود؟

همان گونه که در بالا گفته شد با استفاده از شبکه ها می توانیم منابع سخت افزاری سازمان را به اشتراک بگذاریم. برای مثال شما فکر کنید در یک اداره برای هر 20 نفر کارمند یک پرینتر بخرید با یک حساب سرانگشتی خواهید فهمید که چه خرج زیادی بر دوش شما است. زیرا هر پرینتر هزینه نگهداری نیز دارد. اما اگر یک پرینتر بگذارید و 20 کارمند از طریق شبکه از آن استفاده کنند شما هزینه 19 پرینتر دیگر را در جیب خود می گذارید. بله شبکه های کامپیوتری هزینه های شما را کاهش می دهد.


امکان ایجاد راه حل های جدید

شبکه های کامپیوتری در ابتدا محدودیت های زیادی داشتند و هر کسی هم به این امکانات محدود دسترسی نداشت اما به مرور زمان با پیشرفت علوم برق ، الکترونیک ، مخابرات و کامپیوتر ، شبکه های کامپیوتری هم پیشرفت های زیادی داشتند و خیلی از این محدودیت ها دیگه از بین رفتند . به لطف علم شبکه ، الان دیگه همه مردم دنیا می تونن فقط با یک گوشی موبایل با تمام انسان های کره زمین ( و حتی خارج از کره زمین ) ارتباط داشته باشند . علم شبکه هر روز یک راه حل جدید رو به دنیای انسان ها معرفی میکند و هر روز زندگی ما مدرن و مدرن تر می شود.


نتیجه گیری :

راه اندازی شبکه در سازمان به شما کمک می کند تا فرآیندهای شما به درستی انجام شود و همچنین با کاهش هزینه ها و صرفه جویی زمان باعث می شود فرآیند بهینه انجام شوند که در نتیجه همه این ها باعث می شود تا بهره وری سازمان شما افزایش پیدا کند. شبکه کامپیوتری پارمونت با بهره گیری از بهترین تجهیزات و افراد متخصص در افزایش بهره وری سازمان شما میتواند بسیار موثر عمل کند.

خوب است بدانید که برای راه اندازی شبکه کامپیوتری ابتدا باید پسیو شبکه که به نوعی ستون فقرات شبکه شما محسوب می شود را ایجاد کنید. پسیو شبکه پارمونت در خدمت سازمان شماست تا راه اندازی شبکه سازمان شما در کمترین زمان ممکن انجام شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.